tisdag 6 maj 2008

Arga Doris

Pu jag känner mig som en Kennelföreståndare idag. En löpande tik och en Terrier med kort stubin är lite väl mycket att hålla ordning på. För det mesta går det riktigt bra, men Doris vill inte leka hur Szallyh än pockar. Doris vill hela tiden att jag skall kasta pinnar och bollar, men för lugnet skull lever vi i ett kastlöst samhälle. Morgonpromenad i den fantastisk vackra strandskogen där vi nu också hittat orkideér.
För att slippa trassla med långa koppel har jag provat att koppla ihop hundarna som vi fick tips om på valpkursen. Nu tvingas Szallyh och Doris samarbeta! När en tvärstannar för att nosa blir det stopp för den andre. Det blir inte jag som driver på och bromsar, jag bara styr. Jag tror det är bra att tvinga dom att gå nära varandra. Funkar riktigt bra. Vi gick ända till Färjestaden, där gick vi förbi en tomt med en söt hund som Szallyh hälsade på genom staketet. Men det skulle vi inte gjort, för han tog det som en invit och blev så upphetsad att han höll på att hoppa över staketet och jag fick kalla på hundens husse.

Idag efter maten smällde det till, jag hade just plockat bort Szallys tomma matskål när Doris fick fnatt och började bita vilt om kring sig och Szally skrek som en stucken gris. Det slutade snabbt och Doris skämdes en pytteliten stund. Nu ligger dom båda och sover rart och jag är ganska slut efter dagen.

Inga kommentarer: